Wednesday 5 June 2024

Confessions

Father I come to confess

I do not believe in Satan

I do not know what guilt is

and I do not know what it is to sin.


I am a pilgrim from a temple

that has no address

I am a devotee of a faith

where god says “I love you”.


A god made of joy

encourages me to love you much:

It would be an administrative god

if he forced me to lose you.


Once I was going up to heaven

looking for true love

and a voice said to me “Come back

I'm waiting for you here on earth".


A god without a chosen people

a god who laughs and embraces

a god who has no church

is welcome in my house. (...)


Alfredo Mires Ortiz

In: Resuellos



Original en español:

Confesiones

Padre vengo a confesarme
yo no creo en Satanás
yo no sé lo que es la culpa
y no sé lo que es pecar.

Soy peregrino de un templo
que no tiene paradero
soy devoto de una fe
donde dios dice “Te quiero”.

Un dios hecho de alegría
me anima mucho a quererte:
sería un dios funcionario
si me obligara a perderte.

Una vez subía al cielo
buscando amor verdadero
y una voz me dijo “Vuelve
que aquí en la tierra te espero”.

Un dios sin pueblo elegido
un dios que ríe y abraza
un dios que no tiene iglesia
es bienvenido en mi casa. (…)

Alfredo Mires Ortiz
En: Resuellos



No comments:

Post a Comment